Βιβλία δραστηριοτήτων για νηπιαγωγούς

βιβλία για νηπιαγωγούς

Χρωματιστά μολύβια Χρωματιστά Μολύβια

Συγγραφέας: Κοντοπούλου Ελένη

Εκδότης: Φυλάτος

Περίληψη: Τα «Χρωματιστά Μολύβια – Φθινόπωρο» αποτελούν ένα μέρος εκπαιδευτικού υλικού με φύλλα εργασίας για μαθητές από 4 εώς 7 ετών. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο από εκπαιδευτικούς όσο και από γονείς που θέλουν χρόνο δημιουργικό με τα παιδιά τους. Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς τόσο ειδικής όσο και γενικής αγωγής καθώς και σε ειδικούς παιδαγωγούς καθώς περιέχει μια πληθώρα ασκήσεων που σκοπό έχουν να προσφέρουν στον εκπαιδευτικό ένα χρήσιμο εργαλείο διδασκαλίας καθώς βοηθούν το μαθητή να αναπτύξει το λεξιλόγιο του, να κατανοήσει βασικές μαθηματικές έννοιες, να αναγνωρίζει αριθμούς, να αντιστοιχίζει αριθμούς με ποσότητες, να ενισχύσει το συντονισμό ματιού – χεριού και την παρατηρητικότητα του. Να ταξινομεί και να ομαδοποιεί αντικείμενα και να κατανοήσει έννοιες όπως ίδιο ή διαφορετικό.
Τα «Χρωματιστά Μολύβια – Φθινόπωρο» μπορούν να βοηθήσουν όλους τους μαθητές να κατακτήσουν τη γνώση. Μπορεί να βοηθήσει το μαθητή μικρότερης ηλικίας ή ακόμα και το μαθητή που μπορεί να αντιμετωπίζει κάποιες δυσκολίες στη μάθηση καθώς δίνεται η δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν οι ίδιες ακριβώς δραστηριότητες με διαφορετικό τρόπο.
Όλοι οι μαθητές έχουν τα ίδια δικαιώματα στη γνώση και στη μάθηση. Αυτό που μπορεί να διαφέρει κάποιες φορές είναι ο τρόπος διδασκαλίας…

ΤΙ ΘΕΜΑ ΝΑ ΔΙΑΛΕΞΩ ΣΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΡΕΞΩ; (ΠΕΡΙΕΧΕΙ CD-ROMΤι θέμα να διαλέξω στον χρόνο για να τρέξω;

Συγγραφέας: Μωραίτη Τζένη, Διανέλλου Γλυκερία

Εκδότης: Μεταίχμιο

Περίληψη: Το βιβλίο αυτό, το οποίο είναι πλήρως εναρμονισμένο με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών και το Νέο Πιλοτικό Πρόγραμμα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο, παρουσιάζει μια πρόταση για την οργάνωση θεματικών προσεγγίσεων ή θεμάτων παιδαγωγικά κατάλληλων για παιδιά προσχολικής εκπαίδευσης. Περιλαμβάνει:
-Θεωρητικές απόψεις σχετικά με τις θεματικές προσεγγίσεις ή θέματα: πώς γίνεται η επιλογή του θέματος, ποια τα κριτήρια επιλογής και σχεδιασμού δραστηριοτήτων και ποιες οι προϋποθέσεις για την επιτυχία τους.
-40 θεματικές προσεγγίσεις ή θέματα για την προσχολική εκπαίδευση στον κύκλο του σχολικού χρόνου, από τον Σεπτέμβριο ως τον Ιούνιο, που βοηθούν τα παιδιά, με παιγνιώδη, ενεργητικό, εξερευνητικό και ευχάριστο τρόπο, να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους, τους άλλους και τον κόσμο όπου ζουν.
-Περισσότερες από 2.000 ενδεικτικές δραστηριότητες, οι οποίες προκύπτουν από τους μαθησιακούς στόχους που τίθενται με την ευκαιρία του κάθε θέματος. Οι δραστηριότητες διατρέχουν όλα τα γνωστικά αντικείμενα του Δ.Ε.Π.Π.Σ. και, εξελικτικά μέσα στον χρόνο, παρουσιάζουν αυξανόμενο βαθμό δυσκολίας.
-Περισσότερες από 500 πλήρως αναπτυγμένες δραστηριότητες, οι οποίες ακολουθούν τη λογική: ερέθισμα-αφόρμηση, μαθησιακός στόχος, υλικά, πορεία διδασκαλίας, επέκταση.
Το βιβλίο αυτό απευθύνεται σε παιδαγωγούς της προσχολικής εκπαίδευσης, φοιτητές Παιδαγωγικών Τμημάτων και Τ.Ε.Ι., υποψηφίους του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ/Κλάδος Νηπιαγωγών, και φιλοδοξεί να αποτελέσει το ερέθισμα για τον σχεδιασμό Προγραμμάτων που βασίζονται στη διαθεματική αντίληψη της γνώσης.
Κι αν αναρωτιέται κανείς τι διαφορετικό υπάρχει στη δική μας πρόταση για τη χρήση των θεμάτων, η απάντηση κρύβεται στις σελίδες αυτού του βιβλίου, όπου θα ανακαλύψει ότι το κέντρο, το σημείο αναφοράς, η βάση για όλη αυτή τη δουλειά είναι το παιδί και όχι το θέμα!
Το βιβλίο συνοδεύεται από αφίσα με τα 40 θέματα και CD-ROM, το οποίο περιλαμβάνει τα ιστογράμματα των 40 θεμάτων για την καλύτερη εποπτεία της εξέλιξής τους στον κύκλο του σχολικού χρόνου. Επίσης, περιλαμβάνει για κάθε θεματική ενότητα πλούσιο υποστηρικτικό υλικό, το οποίο η νηπιαγωγός μπορεί να συμβουλεύεται, και κατά την κρίση της και τις ανάγκες της να εκτυπώνει, όπως: «γνώσεις αναφοράς», επιπλέον αναπτυγμένες δραστηριότητες, προτάσεις για βιβλία παιδικής λογοτεχνίας, βιβλία γνώσεων, CD-ROM και μουσειοσκευές, καθώς και σχετικές ηλεκτρονικές διευθύνσεις, υλικό που αναφέρεται σε έργα τέχνης, κ.ά. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

 

1001 Δραστηριότητες για τα νηπιαγωγεία

Συγγραφέας:  Μπερναντέτ Τελέ-Λιζιέ, Βαλερί Μπαρτ

Εκδότης: Μεταίχμιο

Περίληψη: Στο βιβλίο αυτό θα βρείτε 1001 απλές στην εφαρμογή δραστηριότητες, που ακολουθούν τα όσα μαθαίνουν τα παιδιά στα νηπιαγωγεία. Οι δραστηριότητες αυτές, που βασίζονται στο κεντρικό θέμα κάθε μήνα του χρόνου, κινούνται γύρω από 5 βασικές έννοιες:

 

  • κοινή ζωή
  • αθλήματα και ομαδικά παιχνίδια
  • γλώσσα
  • ανακάλυψη του κόσμου
  • δημιουργικότητα και 5 αισθήσεις

Οι δραστηριότητες αυτές βασίζονται στο κεντρικό θέμα κάθε μήνα του χρόνου. Έτσι, τα θέματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν με βάση το ημερολόγιο το οποίο ακολουθεί το βιβλίο ή ανάλογα με το ενδιαφέρον της στιγμής.
Το βιβλίο ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για τους νηπιαγωγούς (καλύπτει δηλαδή τον ψυχοκινητικό, κοινωνικό, ηθικό, και αισθητικό τομέα προμαθηματικών, προγραφικών και προαναγνωστικών δεξιοτήτων) και αποτελεί απαραίτητο βοήθημα για κάθε νηπιαγωγό, αλλά και χρήσιμο οδηγό για κάθε γονιό που θέλει να ασχοληθεί ουσιαστικά με το παιδί του!

 

Χρόνε, χρόνε, είσαι εδώ;

Συγγραφέας: Ανδριώτη Ευθυμία, Αρμενιάκου Κωνσταντία

Εκδότης: Μεταίχμιο

Περίληψη: Βιβλίο με φύλλα δραστηριοτήτων για παιδιά του Νηπιαγωγείου.

Μια ολοκληρωμένη πρόταση διδασκαλίας του χρόνου και ταυτόχρονα ένα βιβλίο με ποικίλες διαθεματικές δραστηριότητες που αξιοποιεί την έμφυτη περιέργεια των παιδιών, δίνει κίνητρο για μάθηση, σχετίζεται άμεσα με τα ενδιαφέροντα των παιδιών της προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας και με τους στόχους των αναλυτικών προγραμμάτων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα το βιβλίο περιλαμβάνει δραστηριότητες:
• εισαγωγής στην έννοια του χρόνου,
• εξοικείωσης με τα χαρακτηριστικά του χρόνου,
• κατανόησης του ημερολογιακού χρόνου,
• προσέγγισης του ιστορικού χρόνου και της διαδοχής των γενεών.

 

Παιχνίδια διαχείρισης θυμού για παιδιά 

Συγγραφέας: Deborah M. Plummer

Εκδότης: Πατάκης

Περίληψη: Αυτός ο πρακτικός οδηγός βοηθάει τους ενήλικες να κατανοήσουν και να διαχειριστούν τον θυμό που συχνά προκαλείται στα παιδιά. Επίσης, παρουσιάζει μια ποικιλία εύκολων στην εφαρμογή παιχνιδιών, τα οποία ενισχύουν επιτυχημένες στρατηγικές διαχείρισης θυμού για παιδιά ηλικίας 5 έως 12 ετών. Το βιβλίο αυτό, με τρόπο απλό και κατανοητό, δίνει το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο σε όσους ασχοληθούν με τα παιχνίδια (ενεργητικά και παθητικά, λεκτικά και μη-λεκτικά, για μικρές ή μεγάλες ομάδες), τα οποία περιλαμβάνονται στο δεύτερο μέρος. Τα παιχνίδια αντιμετωπίζουν ζητήματα που αφορούν παιδιά διαφόρων ηλικιών, όπως η κοινή χρήση ενός παιχνιδιού ή η πίεση από συνομήλικους. Επίσης, ενθαρρύνουν τα παιδιά να προσεγγίσουν τα συναισθήματά τους για να διευκολύνουν την προσωπική τους εξέλιξη και την επίτευξη υγιών σχέσεων. Είναι μια ιδανική πηγή παιχνιδιών για εκπαιδευτικούς, για γονείς και για όλους εκείνους που εργάζονται με παιδιά για τη διαχείριση θυμού.

Ελένη Γ. Κοντοπούλου

MSc Ειδική Παιδαγωγός

www.pencilcase.edu.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Enjoy this blog? Please spread the word :)