Πολλά παιδιά δυσκολεύονται στη χρήση της τουαλέτας. Η επίσκεψη στην τουαλέτα αποτελεί μια δύσκολη δεξιότητα προς κατάκτηση. Ενώ το παιδί μπορεί να έχει καλή επίγνωση και έλεγχο του σώματός του, υπάρχουν άλλοι παράμετροι, κοινωνικού χαρακτήρα, που καθορίζουν πόσο εύκολα μπορεί να κατακτηθούν οι δεξιότητες της τουαλέτας.
https://upbility.gr/collections/new_ebooks/products/xrwmatista_molyvia_fthinopwro?aff=31
Όταν αρχίζετε να μαθαίνετε σε ένα παιδί να πηγαίνει στην τουαλέτα, αρχικά, πρέπει να καθορίσετε έναν ρεαλιστικό στόχο. Πρέπει να συνειδητοποιήσετε πως το παιδί θα περάσει από αρκετά στάδια μέχρι να καταφέρει να πηγαίνει μόνο του στην τουαλέτα. Κάθε βήμα στην διαδικασία είναι και ένας στόχος. Είναι αναγκαίο να παρατηρείτε και να αξιολογείτε τι καταλαβαίνει το παιδί σας από την διαδικασία, ώστε να αρχίζετε την εκπαίδευση στο σωστό σημείο.
Καλό είναι να ξεκινάτε καθιερώνοντας μια θετική και με νόημα ρουτίνα γύρω από το θέμα και να συλλέγετε πληροφορίες για να δείτε αν το παιδί σας είναι έτοιμο για προγραμματισμένη εκπαίδευση ή πιο ελεύθερη και ανεξάρτητη προσέγγιση.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα απλό διάγραμμα για να συλλέξετε τις πληροφορίες που χρειάζεστε. Σε καθημερινή βάση, το παιδί καλό είναι να πηγαίνει για ένα γρήγορο έλεγχο κάθε 30 λεπτά. Εσείς καταγράφετε τις πληροφορίες για κάθε επίσκεψη. Ακολουθεί ένα παράδειγμα για τον τρόπο που μπορείτε να συλλέξετε πληροφορίες σε συνεργασία με τους γονείς.
Μπορείτε να εκτυπώσετε το πρόγραμμα τουαλέτας εδώ Πρόγραμμα τουαλέτας
Ελένη Γ. Κοντοπούλου
Ειδική Παιδαγωγός
www.pencilcase.edu.gr | info@pencilcase.edu.gr