Βιβλία για νηπιαγωγούς

βιβλία για νηπιαγωγούς

Μία τάξη νηπιαγωγείου για όλα τα παιδιά

Συγγραφέας: Γκουλντ Π. – Σάλλιβαν Τζ.

Εκδότης: Πατάκης
Περίληψη: Όλα τα παιδιά προσχολικής ηλικίας έχουν ανάγκη από ένα περιβάλλον το οποίο να τους παρέχει την κατάλληλη φροντίδα και να τους δίνει τα ερεθίσματα για μάθηση, αλλά για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες μπορεί να χρειάζεται να γίνει κάποια τροποποίηση στις συνηθισμένες εμπειρίες της τάξης για να μπορέσουν να αναπτύξουν τις δυνατότητές τους. Αυτές οι τροποποιήσεις μπορεί να φαντάζουν ιδιαίτερα δύσκολες στις νηπιαγωγούς, που είναι υποχρεωμένες να αποφασίσουν αν θα πρέπει να αλλάξουν το περιβάλλον της τάξης, τον εξοπλισμό και τα υλικά, τις ίδιες τις δραστηριότητες ή τις προσδοκίες τους από τα παιδιά. Το κάθε κεφάλαιο του βιβλίου αυτού περιγράφει πρακτικούς τρόπους με τους οποίους μπορεί μια νηπιαγωγός να προσαρμόσει τις συνήθειες της τάξης στις ιδιαιτερότητες των παιδιών με ειδικές ανάγκες. Οι προτάσεις κάθε κεφαλαίου δίνουν τη δυνατότητα σε όλα τα παιδιά να μάθουν, κάνοντάς τα να συμμετάσχουν σε αναπτυξιακά κατάλληλες δραστηριότητες βασισμένες στο χωρισμό της τάξης σε διάφορες γωνιές. Οι έξι κατηγορίες ειδικών αναγκών στις οποίες αναφέρεται το κάθε κεφάλαιο είναι: • Αναπτυξιακή Καθυστέρηση • Κινητικά Προβλήματα • Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή (PDD) και Αυτισμός • Αδυναμία Συγκέντρωσης Προσοχής/Υπερκινητικότητα (ΑDHD) και Προβλήματα Συμπεριφοράς • Προβλήματα Συντονισμού των Κινήσεων

βιβλία για νηπιαγωγούς

Το παιδί, η οικογένεια και ο εξωτερικός του κόσμος

Εκδότης: Καστανιώτη

Συγγραφέας: Ντόναλντ Βίννικοτ

Περίληψη: Το παιδί, η οικογένεια και ο εξωτερικός του κόσμος: Αυτή η τόσο κρίσιμη σχέση όπου στα πρώτα παιδικά χρόνια το περιβάλλον είναι η μητέρα, και καθώς το παιδί μεγαλώνει και η αντίληψή του και τα ενδιαφέροντά του πλαταίνουν, το περιβάλλον γίνεται η οικογένεια. Οι κύκλοι διευρύνονται: το σχολείο, οι φίλοι και τελικά η κοινωνία και η πολιτεία συνιστούν το περιβάλλον. Πρόκειται για μία συνεχή αλληλεπίδραση ανάμεσα σε εξωτερικές και εσωτερικές δυνάμεις, ένας διάλογος που διαδραματίζεται μέσα στο παιδί και ένας άλλος διάλογος ανάμεσα στο παιδί και στο περιβάλλον του. Στο βιβλίο αυτό ο παιδίατρος, ψυχολόγος παιδιών και ψυχαναλυτής Ντόναλντ Βίννικοτ μιλάει μέσα από την πλατιά του πείρα, εκφράζει με σιγουριά και σαφήνεια τις βαθιές του γνώσεις και κατανοεί σε βάθος, αλλά και με την πιο φυσική απλότητα, την ανάπτυξη της ανθρώπινης ζωής.

Βιβλία για νηπιαγωγούς

Γιατί χοροπηδώ

Εκδότης: Μεταίχμιο

Συγγραφέας: Naoki higashida

Περίληψη: Το βιβλίο που κρατάτε στα χέρια σας γράφτηκε από τον γιαπωνέζο Naoki higashida ( Ναόκι Χιγκασίντα ) όταν ήταν δεκατριών χρονών. Ο αυτισμός του Ναόκι είναι τόσο σοβαρός που καθιστά την προφορική επικοινωνία σχεδόν αδύνατη , ακόμα και τώρα που έχει μεγαλώσει. Όμως χάρη σε μια φιλόδοξη δασκάλα και στη δική του επιμονή , έμαθε να σχηματίζει λέξεις κατευθείαν σε έναν πίνακα με το αλφάβητο. Με τη μέθοδο αυτή κατάφερε να επικοινωνεί με τους άλλους , να συνθέτει ποιήματα και βιβλία με ιστορίες και να γράψει αυτό το βιβλίο , στο οποίο απαντά σε 58 ερωτήματα για το τι σημαίνει να είσαι αυτιστικός

Ελένη Γ. Κοντοπούλου

MSc Ειδική Παιδαγωγός

www.pencilcase.edu.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *