Βάζω τις μπάλες στο παγωτό!

Μαθησιακές Δυσκολίες, Δυσλεξία

Συνήθως τα παιδιά που αντιμετωπίζουν Μαθησιακές Δυσκολίες και κυρίως δυσκολίες στην ανάγνωση και τη γραφή, έχουν ελλιπή φωνολογική ενημερότητα, δηλαδή δεν μπορούν να συνδυάσουν τον ήχο που ακούν με το γράμμα που παράγει το συγκεκριμένο ήχο.

Το γράμμα Γ και το γράμμα Χ είναι δύο γράμματα που τα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες συνήθως τα συγχέουν όταν γράφουν ή και όταν διαβάζουν.Εδώ παρουσιάζουμε ένα ωραίο και διασκεδαστικό παιχνίδι για τους ήχους  /γ/ και /χ/.

Τι θα χρειαστούμε:

  • εικόνες από περιοδικά ή βιβλία
  • χαρτόνι κάνσον ό,τι χρώμα θέλουμε
  • φάκελο με λάστιχο
  • κόλλα
  • ψαλίδι

Βρίσκουμε εικόνες που ξεκινούν από το γράμμα Γ και το γράμμα Χ και τις κολλάμε πάνω σε χαρτόνι κάνσον που το έχουμε κόψει σε σχήμα μπάλας παγωτού, μια μπάλα για κάθε εικόνα.

Δυσλεξία, Μαθησιακές Δυσκολίες, Φωνολογική Ενημερότητα

Στη συνέχεια, σχεδιάζουμε σε χαρτόνι κανσον δύο χωνάκια, ένα για το κάθε γράμμα και τα κολλάμε σε ένα φάκελο. Το παιδί καλείται να πάρει μια μια εικόνα να πει δυνατά τι βλέπει και να τη βάλει στο σωστό χωνάκι μέχρι να φτιάξει τα παγωτά. Για παράδειγμα, η εικόνα που δείχνει το γουρούνι θα πάει στο χωνάκι Γ και αυτή που δείχνει το χέρι στο χωνάκι Χ.

Ελένη Γ. Κοντοπούλου

MSc Ειδική Παιδαγωγός

www.pencilcase.edu.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *